• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nordax! Är dom snabba på att betala ut?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Alltså detta var det sämsta skit jag varit med om. Fick beviljat och godkänt. Skrivit under avtal och allt. De har sökt mig och jag har pratat med dom. Har nu gått 2 veckor nu ringde dom igår jag ringde upp idag. Då har jag angivit en orsak till lånet som dom ej kan godkänna. Jag sa att då byter jag orsak. Hon var jättestrulig så jag bad dom markulwra ansökan och avtalet. Men nu Då???? Kan jag söka nytt lån eller är det nu helt kört???????

Ja du kommer ju inte få något utbetalt från nordax, dessutom med så färsk ansökan på dig så ligger du sämre till i en ny ansökan.

Såg också något om du undrade om du kunde få ett leasingavtal.. där har man ju ingen kontantinsats alls..
Blir lite bekymrad att det är full fart åt alla håll samtidigt. Hoppas det löser sig och du lyckas hålla dig till att bara köpa en bil..:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Tror vissa banker trillar bort när man söker så stort belopp.
Men avvakta nu och se vilka förslag du får innan du tackar ja till något.

Med så bra betyg och inga tidigare lån så borde du få något beviljat.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Ja du kommer ju inte få något utbetalt från nordax, dessutom med så färsk ansökan på dig så ligger du sämre till i en ny ansökan.

Såg också något om du undrade om du kunde få ett leasingavtal.. där har man ju ingen kontantinsats alls..
Blir lite bekymrad att det är full fart åt alla håll samtidigt. Hoppas det löser sig och du lyckas hålla dig till att bara köpa en bil..:)
Ja alltså jag är lite hastig ibland. Jag har ju tänkt köpa bil för lånet och sen ska jag ha 200000 kr till lite annat. Så tänkte jag om jag då tar 250000 på ikano istället och så avbetalning på bilfirma isf. Då har jag ju så jag kan betala 50000 kr kontant. Men frågan är vad en bilfirma säger om att jag tar bilen på avbetalning där? Vad kan dom se?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Ja alltså jag är lite hastig ibland. Jag har ju tänkt köpa bil för lånet och sen ska jag ha 200000 kr till lite annat. Så tänkte jag om jag då tar 250000 på ikano istället och så avbetalning på bilfirma isf. Då har jag ju så jag kan betala 50000 kr kontant. Men frågan är vad en bilfirma säger om att jag tar bilen på avbetalning där? Vad kan dom se?

Bilfirman ser nog bara "beviljat" "avslag" eller "prövning".. själva ucn är dom inte så intresserad av, utan det är finansbolaget dom använder sig av som ser hur kredithistoriken är.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Alltså detta var det sämsta skit jag varit med om. Fick beviljat och godkänt. Skrivit under avtal och allt. De har sökt mig och jag har pratat med dom. Har nu gått 2 veckor nu ringde dom igår jag ringde upp idag. Då har jag angivit en orsak till lånet som dom ej kan godkänna. Jag sa att då byter jag orsak. Hon var jättestrulig så jag bad dom markulwra ansökan och avtalet. Men nu Då???? Kan jag söka nytt lån eller är det nu helt kört???????
Var det bil eller kontantinsats som de inte godkände? Varför behöver de ens veta vad man ska ha pengarna till? Vad hade varit ”rätt” orsak?
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar också vad som är en bra anledning. Vad ska man ange istället?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag vet att en del banker inte vill att det ska gå till kontantinsats
Men kanske inte var därför dem avslog
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Förmodligen var det "ev. Kontantinsats till bostad" de ogillade. De har ju någon egen variant av bolån nu för tiden. Det står ju på deras sida att man kan låna till bil, hela beloppet eller en del, så det borde ju vara ok. En bil för 400.000 hade nog funkat och dessutom betalar de ju ut till kontot och har inte bilen som någon säkerhet.
Dåligt av dem att dra ut på det så där, då borde de ju inte ha låtit det gått signering. Hoppas du får din bil på annat sätt. IKANO är inte kända för att vara snabba, men de har ofta bra räntor och rak amortering.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Jag vet att en del banker inte vill att det ska gå till kontantinsats
Men kanske inte var därför dem avslog
Jo det var därför hon avslog så hon. Jag sa att skriv bara bil då. Men hon krånglade och jag blev irriterad just för att jag signerat för 2 veckor sedan och allt var klart. Sedan fått vänta i evigheter på pengarna så då så jag ok då tar jag lån från en annan bank för ni krånglar ju bara. Så markulwra ansökan nu tack. Så på sätt och vis mitt fel också men tycker de e dåligt det dom håller på med.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Förmodligen var det "ev. Kontantinsats till bostad" de ogillade. De har ju någon egen variant av bolån nu för tiden. Det står ju på deras sida att man kan låna till bil, hela beloppet eller en del, så det borde ju vara ok. En bil för 400.000 hade nog funkat och dessutom betalar de ju ut till kontot och har inte bilen som någon säkerhet.
Dåligt av dem att dra ut på det så där, då borde de ju inte ha låtit det gått signering. Hoppas du får din bil på annat sätt. IKANO är inte kända för att vara snabba, men de har ofta bra räntor och rak amortering.
Ja riktigt dåligt av dom att låta det gå så långt. Jag hoppas det ordnar sig ändå..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp